۱۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۳:۰۶

سهم بیشتر شعر نو در خرید‌های نیمه اول شهریور شهر کتاب مرکزی

سهم بیشتر شعر نو در خرید‌های نیمه اول شهریور شهر کتاب مرکزی

اقبال مخاطبان فروشگاه مرکزی شهر کتاب در خرید آثار احمد شاملو و سهراب سپهری نشان از اقبال این گروه از علاقه‌مندان ادبیات به این‌گونه شعری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فهرست کتاب‌های پرفروش فروشگاه مرکزی شهر کتاب در نیمه اول شهریور منتشر شد که در میان اسامی این فهرست می‌توان نام کتاب‌هایی چون «هشت كتاب»، «جنسیت مغز»، «زبان تصویر»، «خوشبختيت آرزومه» و «خاطرات ایران» را مشاهده کرد.

در زمینه کتاب‌های تاریخی، عناوینی که به بیشترین میزان فروش دست پیدا کرده‌اند، این کتاب‌ها هستند: «تاريخ مرگ»، «دو قرن سكوت»، «ايرانيان (دوران باستان تا دوره معاصر)»، «درآمدی بر تاريخ فرهنگی بدن در ایران» و «خاطرات سياسی قوام‌السلطنه».

«سرگيجه»، «و كوه طنين انداخت»، «فراتر از بودن»، «يادداشت‌های زيرزمينی» و «دوزخ» عناوینی هستند که در بخش کتاب‌های داستانی، بیشتر مورد پسند مخاطبان قرار گرفته‌اند.

در بخش کتاب‌های دینی و عرفانی، عناوینی که توانستند بیشترین میزان فروش را داشته باشند، به این ترتیب‌اند: «نيايش (پژوهشی در تاريخ و روان‌شناسی دين)»، «تائوت چينگ»، «چنين گفت بودا»، «انسان كامل» و «سيرت رسول‌الله». در حوزه روانشناسی هم کتاب‌های «وضعيت آخر»، «انسان در جست‌وجوی معنی»، «نيمه تاريك وجود»، «پرسش‌های كودكانه و پاسخ آن‌ها»، «چگونه با كودكم رفتار كنم» پرفروش‌ بوده‌اند.

«خوشبختيت آرزومه»، «تاسيان (جيبی)»، «چيزی تو كشو نيست»، «مجموعه آثار احمد شاملو (دفتر يكم)» و «هشت كتاب» هم کتاب‌هایی هستند که در حوزه موضوعی شعر، بیشترین میزان فروش را داشته‌اند. پرفروش‌های قفسه‌های فلسفه نیز عبارت‌اند از: «اخلاق (قدم اول)»، «لودويگ ويتگنشتاين (قدم اول)»، «حكمت هنر و زيبايی در اسلام (فلسفه و حكمت 6)»، «در باب حكمت زندگی» و «در پي معنا».

کتاب‌های علمی پرفروش نیمه اول شهریور در این مرکز فروش به این ترتیب‌اند: «پیچیدگی»، «راهنمای کاربران مغز»، «جنسیت مغز»، «نجوم نظری و عملی برای همگان» و «اسطوره‌شناسی آسمان شبانه». اما عناوین پرفروش بخش انقلاب و دفاع مقدس همگی از آثار منتشرشده توسط انتشارات سوره مهر هستند که اسامی‌شان به این ترتیب است: «لشکر خوبان»، «ده شاعر انقلاب»، «همسفر آسمان»، «برای تاریخ می‌گویم» و «خاطرات ایران».

در بخش کتاب‌های هنر این کتاب‌های «چشم عکاسی»، «خانه برناردا آلبا»، «هنر و عکاسی»، «تاریخ هنر نوین» و «زبان تصویر» بیشترین فروش را داشته‌اند. «قصه‌های من و مامان 1 و 2»، «كتاب احساس‌های خوب (دنيای دوست‌داشتنی من)»، «كرم ابريشم»، «آ اول الفباست» و «دوستان مزرعه» هم عناوین پرفروش حوزه کتاب کودک هستند.

پرفروش‌های قفسه‌های کتاب نوجوان هم در فروشگاه مرکزی شهر کتاب، عبارت‌اند از: «قصه‌های هزار و يك شب (ادبيات ايران از ديروز تا امروز)»، «تاجر مرگ (پندراگن 1)»، «حكايت‌های فلسفی برای با هم بودن»، «وحشی‌‌ترين‌ها مسخره‌ترين‌ها بامزه‌ترين‌ها و خفن‌ترين‌های دنيا» و «بلارت – پسری كه نمی‌‌خواست دنيا را نجات بدهد».

کد خبر 2131238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha